حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
رشته مکانیک خودرو محبوب ترین رشته فنی و حرفه ای ویژه پسران در ایران است. فارغ التحصیلان رشته مکانیک خودرو پس از پایان هنرستان می توانند از طریق کنکور ناپیوسته وارد دانشگاه های سراسری و آزاد فنی و حرفه ای شوند.
هدف این دوره تربیت کارشناس در رشته مکانیک خودرو و به منظور اجرای فعالیت در طرح های مختلف می باشد.
این رشته ابتدا در کشور بزرگ و صنعتی آلمان به وجود آمد . آلمان در جنگ جهانی دوم یک مهندس مکانیک را برابر با یک پادشاه و یک مغز طراح تمام عیار می شناخت . طوریکه هیتلر پادشاه وقت آلمان برای مهندسین مکانیک تدارکاتی را فراهم می کرد که در هیچ کشوری نمی توانستید مشاهده کنید .
وسایل نقلیه بخش اصلی جامعه امروز است و طراحی و ساخت وسایل نقلیه جدید می تواند تفاوت بزرگی در جهان ایجاد کندبه همین علت کار در صنعت مهندسی خودرو بسیار ارزشمند است. مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو می تواند یک حرفه شایسته و چالش برانگیز باشد. مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو ترکیبی از علم مکانیک ، برق و مواد است. مهندسان این رشته می توانند وسایل نقلیه جدیدی را طراحی کرده و یا به دنبال راه هایی برای بهبود فناوری موجود در مهندسی خودرو باشند
رشته مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد که ورود به مقطع کارشناسی آن مستلزم گذراندن دوره کاردانی می باشد.
تحصیل در رشته مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو در مقطع کارشناسی ناپیوسته پس از دوره کاردانی است .
در این رشته تحصیلی دانشجویان باید بمدت ۲ سال و به تفکیک ۴ نیمسال تحصیلی درس بخوانند. دانشجویان بطور کامل در هر کدام از این رشته ها با مواردی که قبلا آموزش دیده اند به صورت کاملتر و جرئی تر آشنایی پیدا می کنند تا در روش های مختلف کاری بتوانند از آن ها بهره ببرند.
عمدهترین فرصت شغلی مرتبط به این رشته، کار در کارخانههای خودروسازی بزرگ است .همچنین می تواند در گاراژها و تعمیرگاه های خودرو کار کرده و یا به طور مستقل تعمیرگاهی برای خود راه اندازی کند.
مکانیک و تعمیرکار خودرو می تواند در کارخانجات تولیدکننده خودرو و شرکت های وابسته از جمله سازندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو، تعمیرگاه های مجاز شرکت های سازنده خودرو استخدام شود.
مهندسین خودرو میتوانند در مبحث آموزش این رشته به هنرآموزان و دانشجویان نیز فعالیت کنند و تحت عنوان دبیر فنی به خصوص در هنرستانها، مراکز کار و دانش، موسسات فنی و حرفهای و حتی در سطح دانشگاهها مشغول به کار شوند.
تعداد واحد | پیش نیاز | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
2 | - | 2 | - | تاریخ تحلیلی صدر اسلام | 1 |
2 | - | 2 | - | معارف اسلامی 2 | 2 |
2 | - | 2 | - | متون اسلامی | 3 |
2 | - | 2 | - | انقلاب اسلامی و ریشه های آن | 4 |
2 | - | 2 | - | دفاع مقدس | 5 |
1 | 1 | - | - | تربیت بدنی2 | 6 |
11 | - | - | - | جمع |
تعداد واحد | پیش نیاز | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
2 | - | 2 | - | نیرو محرکه خودرو | 1 |
1 | 1 | - | - | کارگاه نیرو محرکه خودرو | 2 |
2 | - | 2 | - | انتقال قدرت خودرو | 3 |
1 | 1 | - | - | کارگاه انتقال قدرت خودرو1 | 4 |
2 | - | 2 | - | سوخت رسانی موتورهای احتراقی | 5 |
1 | 1 | - | - | کارگاه سوخت رسانی موتورهای احتراق جرقه ای | 6 |
تعداد واحد | پیش نیاز | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
2 | - | 2 | - | نیرو محرکه خودرو | 1 |
1 | 1 | - | - | کارگاه نیرو محرکه خودرو | 2 |
2 | - | 2 | - | انتقال قدرت خودرو | 3 |
1 | 1 | - | - | کارگاه انتقال قدرت خودرو1 | 4 |
2 | - | 2 | - | سوخت رسانی موتورهای احتراقی | 5 |
1 | 1 | - | - | کارگاه سوخت رسانی موتورهای احتراق جرقه ای | 6 |
تعداد واحد | پیش نیاز | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
2 | - | 2 | - | ترمودینامیک2 | 1 |
2 | - | 2 | - | مکانیک سیالات2 | 2 |
1 | 1 | - | - | آزمایشگاه مکانیک سیالات | 3 |
2 | - | 2 | ریاضی مهندسی | انتقال حرارت | 4 |
2 | - | 2 | - | مقاومت مصالح 2 | 5 |
1 | 1 | - | - | آزمایشگاه مقاومت مصالح | 6 |
2 | - | 2 | مقاومت مصالح 2 | طراحی اجزا | 7 |
2 | - | 2 | معادلات دیفرانسیل | دینامیک | 8 |
2 | - | 2 | ریاضی مهندسی-دینامیک | ارتعاشات | 9 |
2 | - | 2 | دینامیک | دینامیک ماشین | 10 |
2 | - | 2 | ارتعاشات | کنترل | 11 |
2 | - | 2 | - | دینامیک خودرو | 12 |
2 | - | 2 | - | زبان تخصصی مکانیک | 13 |
2 | - | 2 | - | یاتاقان و مکانیزم روغن کاری آن | 14 |
2 | - | 2 | ترمودینامیک-دینامیک-طراحی اجزا | طراحیموتورهای پیستونی و شبیه سازی رایانه ای | 15 |
2 | - | 2 | دینامیک خودرو-دینامیک ماشین-کنترل-ارتعاشات | طراحی سیستم های هدایت و کنترل شبیه سازی رایانه ای | 16 |
2 | - | 2 | - | سیستم های مکاترونیکی خودرو و کارگاه | 17 |
2 | - | 2 | سیستم های مکاترونیکی خودرو و کارگاه | خودروهای برقی،هیبرید و کارگاه | 18 |
2 | - | 2 | - | بازرسی کیفی مکانیزم های خودرو | 19 |
2 | - | 2 | - | هیدرولیک و نیوماتیک در خودرو و کارگاه | 20 |
1 | 1 | - | - | پایش وضعیت و عیب یابی خودرو | 21 |
1 | 1 | - | معادلات دیفرانسیل | کاربرد نرم افزار های تحلیلی در خودرو | 22 |
1 | 1 | - | مکانیک سیالات 2-محاسبات عددی | کاربرد نرم افزار های عددی در خودرو | 23 |
2 | - | 2 | - | کاربرد مصالح مهندسی در خودرو | 24 |
2 | - | 2 | - | روش های ساخت وتولید قطعات خودرو | 25 |
2 | 2 | - | ترم آخر | کارآموزی | 26 |
3 | 3 | - | گذراندن 80درصد واحدها | پروژه | 27 |
50 | 10 | 40 | جمع |
تعداد واحد | پیش نیاز | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
2 | - | 2 | مکانیک سیالات | ارزیابی تجهیزات دوار | 1 |
2 | - | 2 | ریاضی مهندسی-ارتعاشات | پایش وضعیت تجهیزات دوار | 2 |
2 | - | 2 | - | طراحی سیستم های انتقال قدت و شبیه سازی رایانه ای | 3 |
2 | - | 2 | - | طراحی تعمیرگاه | 4 |
2 | - | 2 | - | رنگ ،بدنه و تزیینات خودرو | 5 |
1 | 1 | - | - | کارگاه روش های ساخت و تولید قطعات خودرو1 | 6 |
1 | 1 | - | - | کارگاه روش های ساخت و تولید قطعات خودرو2 | 7 |
1 | 1 | - | - | آزمایشگاه دینامیک و ارتعاشات | 8 |
1 | 1 | - | - | آزمایشگاه ترمودینامیک و انتقال حرارت | 9 |
2 | - | 2 | - | روش تحقیق | 10 |
2 | - | 2 | - | اقتصاد مهندسی | 11 |
18 | 4 | 14 | جمع |
پذیرفته شدن از طریق سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته و یا از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها