رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

تعریف بنیادی رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد . شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه های نوین بازاریابی نیز آشنا خواهند شد.هدف از این رشته عبارت است از:

آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، …، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند، تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

 

هدف از رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.

مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe شروع گشته و به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفاده‌ی بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. می‌توان گفت هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسأله، تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده. تیلور پایه‌گذار این علم در مکتب کلاسیک بوده است. از استادان مدیریت در ایران می‌توان دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علی‌اکبر فرهنگی و دکتر سید رضا سید جوادین را نام برد. از دیگر بحث‌های مدیریت بازرگانی بازاریابی می‌باشد که در سال‌های اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته است و به عنوان علم مطرح گردیده است. شرکت‌های بزرگ همواره درسال‌های اخیر هزینه‌های سنگینی برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نموده‌اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم گردیده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم نموده‌اند. بازاریابی را می توان به شاخه‌های متعددی تقسیم کرد که مهم‌ترین آن‌ها بازاریابی داخلی و بازاریابی بین‌اللمللی است. از دانشمندان مطرح این علم در ایران می‌توان به دکتر احمد روستا و دکتر داور ونوس و در سطح بین‌المللی به فرد دیوید و فیلیپ کاتلر اشاره نمود.

علم بازاریابی به‌لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا در آمده و شرکت‌ها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیرشاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره نمود که خود یکی از پایه‌گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش مدیریت بازرگانی در بهبود کارایی واحدهای تجاری و بازرگانی است.همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه بازرگانی و بازاریابی بر اهمیت دوره می افزاید.

مقاطع تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سراسری (رشته مدیریت )دانشجو می پذیرید.

مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

دانشجویان بعد از این که با شرکت در کنکور یک مرحله ای قبول می شوند، باتوجه به انتخاب دانشگاه خود و رتبه قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند. دانشجویان در این مقطع به صورت تخصصی تر با رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی آشنایی پیدا می کنند.

آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider

فارغ التحصیلان رشته بازاریابی در طول تحصیل اطلاعات کافی ، در زمینه امور مالی ، امور اقتصادی و امور انسانی کسب می کنند و با زمینه های مختلف بازریابی و بازرگانی آشنا می شوند. این افراد با کسب مهارت و اطلاعات کافی می توانند در سمت مدیر اجرایی یا مشاور مدیریت در سازمان ها و شرکت های بازرگانی و دولتی مشغول بکار شوند.

توصیه می شود دانشجویان در دوران دانشجویی ، علاوه بر تحصیل ، تجربه کار عملی را نیز کسب نمایند.

مشاغل قابل احراز رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
  • مدیر بخش صادرات
  • مدیر بخش بازاریابی و تبلیغات
  • مدیر فروش
  • مدیر تحقیقات بازار
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ

نحوه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider
نحوه پذیرش رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری 

جدول دروس پایه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

تعداد ساعت تعداد واحد نام درس ردیف
جمع عملی نظری
۳۲ - ۳۲ ۲ نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته ۱
۳۲ - ۳۲ ۲ تحلیل آماری ۲
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت استراتژیک پیشرفته ۳
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت منابع انسانی پیشرفته ۴
۳۲ - ۳۲ ۲ اخلاق و احکام کسب و کار ۵
۱۶۰ - ۱۶۰ ۱۰ جمع

جدول دروس اصلی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

تعداد ساعت تعداد واحد نام درس ردیف
جمع عملی نظری
۳۲ - ۳۲ ۲ کاربرد تئوری تصمیم گیری ۱
۳۲ - ۳۲ ۲ روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت ۲
۳۲ - ۳۲ ۲ بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته ۳
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت رفتار مصرف کننده ۴
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت تبلیغات و برند ۵
۱۶۰ - ۱۶۰ ۱۰ جمع

جدول دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

تعداد ساعت تعداد واحد نام درس ردیف
جمع عملی نظری
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت استراتژیک بازاریابی ۱
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت ارتباطات مشتری و عملکرد بازاریابی ۲
۳۲ - ۳۲ ۲ بازاریابی صنعتی و خدمات ۳
۳۲ - ۳۲ ۲ اصول مذاکرات،مکاتبات و قراردادهای تجاری ۴
۱۲۸ - ۱۲۸ ۸ جمع

جدول دروس جبرانی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

تعداد ساعت تعداد واحد نام درس ردیف
جمع عملی نظری
۳۲ - ۳۲ ۲ زبان تخصصی ۱
۳۲ - ۳۲ ۲ مبانی سازمان و مدیریت ۲
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت رفتار سازمانی ۳
۳۲ - ۳۲ ۲ تحقیق در عملیات ۴
۳۲ - ۳۲ ۲ تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ۵
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت منابع انسانی ۶
۳۲ - ۳۲ ۲ سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۷
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت کیفیت و بهره وری ۸
۳۲ - ۳۲ ۲ مدیریت مالی ۹
۲۸۸ - ۲۸۸ ۱۸ جمع

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در ادیبان

advanced divider

نحوه پذیرش در ادیبان

پذیرفته شدن از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه

شهریه رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

شهریه ثابت:
شهریه متغیر:

امتیاز های تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

  •  

برخی از اساتید رشته حسابداری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider

کلیپ ها و تصاویر رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

advanced divider