حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد . شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه های نوین بازاریابی نیز آشنا خواهند شد.هدف از این رشته عبارت است از:
آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، …، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند، تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.
هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe شروع گشته و به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهی بهینه از امکانات موجود میپردازد. میتوان گفت هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راهحلهای مختلف در مورد هر مسأله، تصمیمگیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده. تیلور پایهگذار این علم در مکتب کلاسیک بوده است. از استادان مدیریت در ایران میتوان دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علیاکبر فرهنگی و دکتر سید رضا سید جوادین را نام برد. از دیگر بحثهای مدیریت بازرگانی بازاریابی میباشد که در سالهای اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته است و به عنوان علم مطرح گردیده است. شرکتهای بزرگ همواره درسالهای اخیر هزینههای سنگینی برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نمودهاند. بازاریابی خود به شاخههای متعددی تقسیم گردیده و دانشگاهها سعی در پرورش متخصصین در شاخههای مختلف این علم نمودهاند. بازاریابی را می توان به شاخههای متعددی تقسیم کرد که مهمترین آنها بازاریابی داخلی و بازاریابی بیناللمللی است. از دانشمندان مطرح این علم در ایران میتوان به دکتر احمد روستا و دکتر داور ونوس و در سطح بینالمللی به فرد دیوید و فیلیپ کاتلر اشاره نمود.
علم بازاریابی بهلحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا در آمده و شرکتها استراتژیهای خود را با استفاده از علوم و زیرشاخههای بازاریابی تکمیل مینمایند. از دانشمندان این زمینه میتوان به ایگور انسف اشاره نمود که خود یکی از پایهگذاران این علم نوین در دنیا میباشد.
ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش مدیریت بازرگانی در بهبود کارایی واحدهای تجاری و بازرگانی است.همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه بازرگانی و بازاریابی بر اهمیت دوره می افزاید.
رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سراسری (رشته مدیریت )دانشجو می پذیرید.
دانشجویان بعد از این که با شرکت در کنکور یک مرحله ای قبول می شوند، باتوجه به انتخاب دانشگاه خود و رتبه قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند. دانشجویان در این مقطع به صورت تخصصی تر با رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی آشنایی پیدا می کنند.
فارغ التحصیلان رشته بازاریابی در طول تحصیل اطلاعات کافی ، در زمینه امور مالی ، امور اقتصادی و امور انسانی کسب می کنند و با زمینه های مختلف بازریابی و بازرگانی آشنا می شوند. این افراد با کسب مهارت و اطلاعات کافی می توانند در سمت مدیر اجرایی یا مشاور مدیریت در سازمان ها و شرکت های بازرگانی و دولتی مشغول بکار شوند.
توصیه می شود دانشجویان در دوران دانشجویی ، علاوه بر تحصیل ، تجربه کار عملی را نیز کسب نمایند.
ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | تحلیل آماری | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت استراتژیک پیشرفته | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت منابع انسانی پیشرفته | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | اخلاق و احکام کسب و کار | ۵ |
۱۶۰ | - | ۱۶۰ | ۱۰ | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | کاربرد تئوری تصمیم گیری | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت رفتار مصرف کننده | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت تبلیغات و برند | ۵ |
۱۶۰ | - | ۱۶۰ | ۱۰ | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت استراتژیک بازاریابی | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت ارتباطات مشتری و عملکرد بازاریابی | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | بازاریابی صنعتی و خدمات | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | اصول مذاکرات،مکاتبات و قراردادهای تجاری | ۴ |
۱۲۸ | - | ۱۲۸ | ۸ | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | زبان تخصصی | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مبانی سازمان و مدیریت | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت رفتار سازمانی | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | تحقیق در عملیات | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم | ۵ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت منابع انسانی | ۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | سیستم های اطلاعاتی مدیریت | ۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت کیفیت و بهره وری | ۸ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت مالی | ۹ |
۲۸۸ | - | ۲۸۸ | ۱۸ | جمع |
پذیرفته شدن از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها