حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی ) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.
محوریت اساسی رشته ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک بر نقاط قوت و ضعف یک سازمان و همچنین در نظر گرفتن فرصتها و تهدیدهای پیش روی آن سازمان، واقع شده است. بنابراین میتوان گفت هدف از این رشته تحصیلی، بررسی نقاط قوت و ضعف یک سازمان است. از طریق شناخت قوت یک سازمان، هزینه و انرژی بسیار کمتری برای سازمان مورد نظر ایجاد خواهد شد و از طریق شناخت نقاط ضعف آن و اقدام به موقع برای برطرف نمودن این ضعفها، آسیبهای کمتری برای آن سازمان، روی خواهد داد.
از طرف دیگر، این رشته به دنبال آن است که فرصتهای پیش روی یک سازمان را پیدا کند. بنابراین از این طریق، مدیریت استراتژیک یک سازمان میتواند فرصتهای آن شرکت را در خارج از مجموعه پیدا کند و سپس آنها را بررسی نماید و برای هر یک از این فرصتها، استراتژی مناسب را تدوین کند.
این گرایش از قدیمی ترین گرایش های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمانهای دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی آغاز کرد. سپس این رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در دانشگاههای گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می گردد.
ضررورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان یا نقش مدیریت بازرگانی در بهبود کارایی واحدهای تجاری و بازرگانی است.همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه بازرگانی و بازاریابی بر اهمیت دوره می افزاید.
رشته مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد .
دانشجویان بعد از این که با شرکت در کنکور یک مرحله ای قبول می شوند، باتوجه به انتخاب دانشگاه خود و رتبه قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند. دانشجویان در این مقطع به صورت تخصصی تر با مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک آشنایی پیدا می کنند.
دورهی کارشناسى ارشد مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایى بنگاه هاى تولیدى و خدماتى خصوصى، تعاونى و دولتى و نیز تأمین مدیر و استراتژیست براى طرح هاى بزرگ عمرانى، طراحى و ایجاد شده است. اما تحقق این امر در ابتدا وابسته به مهارت های جانبی و عملی دانش آموختگان دارد لذا همانطور که در سر لوحه این رشته نام اجرایی نهاده اند، لازم است دانشجویان نسبت به کسب تجربه و مهارتهای ارتباطی و کاری موثر من جمله زبان، ICDL ، Ms Project و … کوشا باشند و صرف مدرک فارغ التحصیلان این رشته را مجری نخواهد ساخت.
ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری
مهارتهای مدیریت استراتژیک به مجموعه مهارت های لازم برای تجسم و برنامه ریزی برای آینده شرکت اشاره دارد. این مهارت ها برای رشد و توسعه یک شرکت بسیار مهم هستند. مهارت های اصلی برای ورد به این رشته شامل تجزیه و تحلیل ، تجسم ، برنامه ریزی و رهبری است. از دیگر مهارت های لازم برای ورود به این رشته میتوان به مهارت های مدیریت پروژه، قابلیت انجام چند کار، دانش ریاضی و آماری، مهارت تصمیم گیری سریع، مهارتهای بین فردی و ارتباطی عالی، آشنایی با ساختارهای مختلف مالی، مهارت های تحلیلی، مهارت های سازمانی اشاره کرد.
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | زبان تخصصی | 1 |
32 | - | 32 | 2 | مبانی سازمان و مدیریت | 2 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت رفتار سازمانی | 3 |
32 | - | 32 | 2 | تحقیق در عملیات | 4 |
32 | - | 32 | 2 | تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم | 5 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت منابع انسانی | 6 |
32 | - | 32 | 2 | سیستم های اطلاعات مدیریت | 7 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت کیفیت و بهره وری | 8 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت مالی | 9 |
288 | - | 288 | 18 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | مدیریت تفکر و تحول استراتژیک | 1 |
32 | - | 32 | 2 | اجرا و کنترل استراتژی | 2 |
32 | - | 32 | 2 | طرح ریزی کسب و کار | 3 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت استراتژیک در شرکت های مادر و هلدینگ | 4 |
128 | - | 128 | 8 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته | 1 |
32 | - | 32 | 2 | تحلیل آماری | 2 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت استراتژیک پیشرفته | 3 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت منابع انسانی پیشرفته | 4 |
32 | - | 32 | 2 | اخلاق و احکام کسب وکار | 5 |
160 | - | 160 | 10 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | کاربرد تئوری تصمیم گیری | 1 |
32 | - | 32 | 2 | روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریت | 2 |
32 | - | 32 | 2 | بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته | 3 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت رفتار مصرف کننده | 4 |
32 | - | 32 | 2 | مدیریت تبلیغات و برند | 5 |
160 | - | 160 | 10 | جمع |
پذیرفته شدن از طریق یا از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها