حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
امروزه کمترکسی هست که با اهمیت و تاثیر علم روانشناسی بر خود، خانواده و جامعه آگاه نباشد.در تمامی جوانب زندگی از درمان بیخوابی، بیحوصلگی، احساس پوچی، استرس و وسواس گرفته تا سبک های فرزندپروری، روابط بین فردی، خانوادگی، ازدواج،طلاق و حتی سیاست و اقتصاد همه و همه از علوم روانشناسی بهرهمند میگردند.
روانشناسی یکی از شاخه های علوم انسانی است و دوره کارشناسی روانشناسی یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و دو هدف عمده از تشکیل این دوره مورد نظر است .
1- هدف اختصاصی : هدف دوره کارشناسی روانشناسی تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در این علم را فرا گرفته و حداقل مهارتهای حرفه ای را در یکی از شاخه های روانشناسی عمومی و کودکان استثنایی و گرایش بالینی را که در کشور ما ایران دارای کاربرد فراوان است بدست آورند .
2- هدف عمومی : چون این دوره جزئی از نظام آموزش عالی است این رشته به دروس دیگر به ویژه دروس تربیتی وابستگی نزدیک دارد آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف با اصول ، نظریات و مفاهیم و روشهای علم روانشناس نیز مورد نظر و هدف عمومی این دوره آموزشی است لذا برنامه و دروس آن طوری تنظیم شده است که علاوه بر جنبه آموزش عمومی بتوانند جزئی از برنامه اختصاصی گروهها و دانشکده های مختلف قرار گیرد مانند دروس روانشناسی تربیتی و یادگیری اجتماعی و تفاوتهای فردی برایدانشجویان رشته های مختلف دبیری و دروس روانشناس اجتماعی و صنعتی برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی ، مدیریت و مهندسی و دروس مقدماتی مربوط به روانشناسی رفتار غیر طبیعی و رشد بهداشت روانی برای دانشجویان رشته های پزشکی و بهداشت .
روانشناسی بیش از هزاران سال پیش با نام علم النفس یا اخلاق شناخته می شد که زیر شاخه فلسفه بشمار می رود و توسط دانشمندانی همچون ارسطو، ابن سینا، رازی، ملاصدرا مورد استفاده قرار گرفت. منشأ کلمه روانشناسی به یونان برمیگردد که متشکل از دو کلمه psyche به معنای ذهن و روح و logosبه معنای شناخت و مطالعه می باشد. فیلیپ ملانشتون در سال ۱۴۹۷ از اصطلاح روانشناسی عمومی استفاده کرد ولی روانشناسی به شکل علمی امروز برای نخستین بار در سال ۱۸۷۹ در کشور آلمان بوجود آمد، یعنی متعلق به زمان ویلهلم وونت است. وونت، پس از این که نخستین ازمایشگاه را تأسیس کرد؛ در تلاش برای بررسی روان، رفتار و فرایندهای ذهنی انسان در آن محیط بود و درواقع کار علمی روانشناسی او از همین زمان، شروع شد
ضرورت تشکیل دوره های روانشناسی در دانشگاههای کشور ناشی از نیازهائی است که در موسسات و نهادهای مختلف اجتماعی ملاحظه می گردد و روانشناسان می توانند در جهت رفع این نیازها و حل مشکلات مربوط به جامعه قدمهای موثری بردارند . مثلا با توجه به مشکلات روز افزون کودکان و نوجوانان در جامعه امروزی تشخیص و ایجاد امکانات برای آموزش کودکان کند ذهن بررسی و رفع مشکلات کودکان مبتلا به نارسائیهای یادگیری ، شناخت و درمان کودکان و نوجوانان ناسازگار از جمله وظائف خاص است که روانشناسان میتوانند در مدارس یا موسسات مربوط به این اطفال و نوجوانان به عهده گیرند همچنین به علت کمبود شدید متخصص در این زمینه ها و نیز به سبب پیدایش و گسترش روشهای درمانی جدید در اکثر مسائل روانی – اجتماعی مربوط به کودکان و نوجوانان ضرورت دارد که تربیت روانشناسان در این رشته ها مورد توجه قرار گیرد .
موسساتی که این قبیل روانشناسان می توانند در آنها انجام وظیفه نمایند عبارتند از : مدارس ، پرورشگاهها ، بیمارستانهای روانی ، موسسات توانبخشی و سایر مراکز نظایر مدارس .
نظیر چنین نقشی را روانشناسان می توانند در مورد تشخیص ، درمان و بازآموزی افراد بالغ نیر عهده گیرند اگرچه در اغلب این موارد روانشناسان به عنوان عضوی از یک تیم شامل روانپزشک ، پرستار و مددکار اجتماعی کار خواهند کرد ولی آموزش تخصصی
آنها باید طوری باشد که بتوانند قسمت زیادی از مسئولیتها را به تنهائی بر عهده گیرند اهم این قبیل مسئولیتها عبارتند از تشخیص نابهنجاریهای رفتاری ، درمان فردی و گروهی ، مشاوره و راهنمایی و بازآموزی . مراکزی که در حال حاضر میتوانند این فبیل روانشناسان را به کار گیرند عبارتند از : بیمارستانهای عمومی ، بیمارستانها و کلینیکهای روانی ، مراکز نگهداری بیماران و معلولین جسمی و روانی ، مراکز کارآموزی ، مراکز کودکان بزحکار ، ندامتگاهها و مراکز آموزش .
علاوه بر فعالیتهای متخصصین رشته های مذکور در فوق روانشناسان متخصص سایر رشته های روانشناسی میتوانند در سازمانهای مختلف نقش مهمی بر عهده گیرند و در پیشبرد اهداف و فعالیتهای این قبیل موسسات موثر باشند . مثلا در تقسیم بندی و گروه بندی افراد در کارخانه ها .
رشته روانشناسی عمومی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
دانشجویان بعد از این که با شرکت در کنکور یک مرحله ای قبول می شوند، باتوجه به انتخاب دانشگاه خود و رتبه قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند.
اکثر فارغ التحصیلان این گرایش پس از شرکت در کارگاه های تخصصی روان درمانی، وارد حوزه ی درمان اختلالات می شوند. علاوه بر این در صورتی که نهادهای دولتی مثل آموزش و پرورش جذب نیرو داشته باشند، به عنوان مشاور مدرسه و یا دبیر درس روانشناسی مشغول به کار می شوند.
نهاد ها و ارگان های دولتی مانند:
ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
30 | - | - | 30 | دروس تخصصی الزامی | 1 |
2 | - | - | 2 | سمینار | 2 |
4 | - | - | 4 | پایان نامه | 3 |
36 | - | - | 36 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
3 | - | 3 | 3 | روانشناسی عمومی پیشرفته | 1 |
3 | 1 | 2 | 3 | روشهای آماری پیشرفت | 2 |
3 | 1 | 2 | 3 | روشهای تحقیق در روانشناسی | 3 |
2 | - | 2 | 2 | نظریه های شخصیت | 4 |
2 | - | 2 | 2 | انگیزش و هیجان | 5 |
2 | - | 2 | 2 | روانشناسی احساس و ادراک | 6 |
2 | - | 2 | 2 | روانشناسی یادگیری و تفکر | 7 |
2 | 2 | - | 2 | روانشناسی تجربی | 8 |
2 | - | 2 | 2 | پسیکوفیزیولوژی و نوروپسیکولوژی | 9 |
2 | - | 2 | 2 | روانشناسی اجتماعی پیشرفته | 10 |
2 | - | 2 | 2 | مباحث جدید در آسیب شناسی روانی | 11 |
2 | - | 2 | 2 | روانشناسی رشد پیشرفته | 12 |
3 | 1 | 2 | 3 | روانشناسی کودکان استثنائی | 13 |
2 | - | 2 | 2 | سمینار در نظریه ها و یافته های روانشناسی | 14 |
4 | 4 | - | 4 | پایان نامه | 15 |
36 | 9 | 27 | 36 | جمع |
پذیرفته شدن از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
روانشناسی عمومی یک گریزی به همه ی فیلدهای رشته روانشناسی میزند بنابراین اگر دوست دارید از تمام شاخه های روانشناسی اطلاعات محدودی داشته باشید این رشته بهترین انتخاب برای شماست
از آنجاییکه تحصیل در این رشته باعث می شود که شما اطلاعات مختلفی در حوزه روانشناسی داشته باشید می توانید از آن در زندگی شخصی تان استفاده کرده و ریشه بسیاری از مشکلات خودتان را پیدا کنید.
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها