هرمزی

دکتر محمود هرمزی

سوابق تحصیلی:

  • دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی

معرفی استاد به صورت مختصر

  • عضویت علمی و پژوهشی:

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۶۶-۱۳۵۸)
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور(بازنشسته ۱۳۹۰-۱۳۶۶)
عضو گروه پژوهشی آموزش و نوآوری ; و عضو گروه پژوهشی اجتماعی و روانشناختی پژوهشکده آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور (۱۳۹۰-۱۳۸۳)
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره (از ۱۳۸۳

سابقه تدریس در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی :

  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه الزهرا(س)
  • دانشگاه آزاد اسلامی (واحدهای :رودهن , کرج , جنوب تهران)
  • موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ارشاد دماوند

عضویت علمی و پژوهشی

 

 

 

 

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۶۶-۱۳۵۸)
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور(بازنشسته ۱۳۹۰-۱۳۶۶)
عضو گروه پژوهشی آموزش و نوآوری ; و عضو گروه پژوهشی اجتماعی و روانشناختی پژوهشکده آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور (۱۳۹۰-۱۳۸۳)
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره (از ۱۳۸۳)

 

 

مسولیتهای مدیریتی:


مسوول راه اندازی مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران (۱۳۶۶)
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه پیام نور (۱۳۷۱-۱۳۶۹) و (۱۳۷۷-۱۳۷۴)
معاون اداری و مالی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۱-۱۳۷۷)
سرپرست دفتر شورای علمی و مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۱-۱۳۷۷)
مدیر تشکیلات و بودجه دانشگاه پیام نور (۱۳۸۴-۱۳۸۱)
مدیر پژوهش دانشگاه پیام نورمرکز تهران جنوب (۱۳۹۲-۱۳۹۱)

تالیف:


– کتاب « فن معلمی » از انتشارات آموزش و پرورش(تالیف مشترک)
– کتاب” یادگیری از دور در عصر اطلاعات و ارتباطات” از انتشارات دانشگاه پیام نور (تالیف مشترک)
– مقاله « کارآیی و اثر بخشی آموزش از راه دور » خبرنامه دانشگاه پیام نور. سال هفتم.شماره ۴۱. آذر ۱۳۷۶
– مقاله « آشنایی با دیدگاه های روانشناختی فلاسفه اسلامی » نشریه شماره ۸۸ ( داخلی) دفتر تحقیقات و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش
– مقاله « نقش پیشدانسته ها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور ». فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. دوره جدید. سال دوم. شماره ۸. تابستان ۱۳۸۶ (منتشره در پاییز ۱۳۸۷)
– تاثير يادگيري موقعيتي تلفيقي بر انگيزش تحصيلي، پيشرفت تحصيلي و اضطراب امتحان دانشجويان
فخرالزمان نعيمي حسيني، دكتر حسين زارع، دكتر محمود هرمزي، دكتر فرهاد شقاقي، دكتر محمدحسين كاوه
مجله پژوهش هاي برنامه درسي، شماره ۲، پاييز و زمستان ۱۳۹۰ صص ۱۷۷-۱۹۹ طراحي و اجراي برنامه ي آموزشي مبتني بر يادگيري موقعيتي و تعين اثر مداخله اي آن بر انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانشجويان
فخرالزمان نعيمي حسيني، دكتر حسين زارع، دكتر محمود هرمزي، دكتر فرهاد شقاقي، دكتر محمدحسين كاوه
دو فصلنامه مطالعات آموزش و يادگيري، شماره ۶۰، تابستان ۱۳۹۰ صص ۱۳۱-۱۵۱
– تاثير آموزش مهارت هاي نظم دهي هيجاني بر افزايش كيفيت زندگي دختران مضطرب
پونه باطني*، عباس ابوالقاسمي، مهناز علي اكبري دهكردي ، محمود هرمزي
نشريه علوم رفتاري ، شماره ۲۷، بهار ۱۳۹۳ صص ۲۱-۲۷
– تاثير آموزش مهار ت هاي نظم دهي هيجاني بر مولفه هاي اضطراب در دختران دبيرستاني
پونه باطني، عباس ابوالقاسمي، مهناز علياكبري دهكردي، محمود هرمزي
فصلنامه روان شناسي مدرسه، شماره ۷، پاييز ۱۳۹۲ صص ۲۳-۳۷
– يادگيري تلفيقي و تاثير آن بر انگيزه تحصيلي و رضايتمندي دانشجويان
فخرالزمان نعيمي حسيني ، حسين زارع ، محمود هرمزي ، فرهاد شقاقي ، محمدحسين كاوه
فصلنامه فناوري آموزش، شماره ۲۵، پاييز ۱۳۹۱ ص ۲۳
– مطالعه ارتباط آمادگي يادگيري خود راهبر دانشجويان آموزش مجازي با پيشرفت تحصيلي
حسين زارع ، نسيم سعيد ، نعمت اله موسي پور، محمدرضا سرمدي، محمود هرمزي
مجله آموزش عالي، شماره ۱۱، زمستان ۱۳۸۹ ص ۱۶۳
– ارتباط راهبردي شناختي، فراشناختي و تعاملات دانشجويان در آموزش مجازي با پيشرفت تحصيلي
نسيم سعيد، حسين زارع، نعمت اله موسي پور، محمدرضا سرمدي، محمود هرمزي
فصلنامه پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي، شماره ۵۸، زمستان ۱۳۸۹ ص ۷۳
– Effective distance teaching and learning higher education.Iranian Journal of Research in Educational System. Vol.3,no. 6,spring & summer 2008-2009

شرکت در سمینارها :

– ارائه مقاله در دوازدهمین کنفرانس سالانه انجمن آسیایی دانشگاه های باز و آموزش از راه دور در هنگ کنگ در سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۹) تحت عنوان:
The role of academic self-concept in distance education students
– پذیرش مقاله در نوزدهمین کنفرانس سالانه انجمن آسیایی دانشگاه های باز و آموزش از راه دور در اندونزی در سال ۱۳۸۳ (۲۰۰۵) تحت عنوان :
Changing texture of student population
– پذیرش مقاله در کنفرانس سالانه انجمن آسیایی دانشگاه های باز در کشور هند در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۶) تحت عنوان:
Popularization of higher education in Iran
– مقاله « خود پنداره و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور« . دانشگاه آزاد اسلامی ( واحد جنوب). دی ۱۳۸۸ ( در مجموعه مقالات کنفرانس نیز چاب شده است)

سایر فعالیت ها:

برگزاری کارگاه های آموزشی
– کارگاه تدوین پرسشهای چند گزینه ای در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور(ویژه کارشناسان بانک سؤال دانشگاه)
– کارگاه تدوین پرسشهای چند گزینه ای در دانشگاه پیام نور استان مرکزی ،استان سمنان،استان کرمانشاه،و استان لرستان،استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان( ویژه اعضای هیئت علمی)
– کارگاه تدوین پرسشهای چند گزینه ای در دانشگاه پیام نور مرکز تهران (ویژه اعضای هیئت علمی و دستیاران آموزشی)

برنامه تلویزیونی
– هفده برنامه سی دقیقه ای در زمینه روانشناسی یادگیری
– هفده برنامه سی دقیقه ای در زمینه روانشناسی تربیتی