روانشناسی علمی است که به توصیف ، تبیین ،پیش بینی و کنترل رفتارها و فرآیند های ذهنی انسان به عنوان مخلوقی الهی در ابعاد جسمانی ، روانی ،اجتماعی ،اخلاقی و معنوی با استفاده از منابع و روش های تجربی ،عقلی و حیاتی می پردازد.
هدف از دوره کارشناسی روانشناسی ،یادگیری مبانی و مفاهیم روانشناسی در حوزه های مختلف اجتماعی ، بالینی، تجربی،تحولی،روش شناسی ،شخصیت،شناختی و فیزیولوژیک با توجه به فرهنگ بومی و دینی کشور به منظور توانمند سازی دانشجو در حیطه های دانشی ،بینشی و توانشی و کاربرد آن ها در زندگی فردی و اجتماعی است.
رشته روانشناسی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد .
تعداد کل واحد های درسی دوره کارشناسی روانشناسی ۱۳۸ واحد به شرح زیر می باشد.
دروس اصلی و پایه :۶۹ واحد
دروس تخصصی :۳۷ واحد
دروس اختیاری :۱۰ واحد
دروس عمومی :۲۲ واحد
فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی می توانند در سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری ها، کلینیک ها تخصصی، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره، مدرسه ها و مهدکودک ها مشغول به کار شوند.
افراد با تجربه بیشتر می توانند به عنوان برنامه ریزی نیروی انسانی، مسئول منابع انسانی، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی، مسئول آموزش و مسئول گزینش نیروها مشغول به کار شوند. برخی از فارغ التحصیلان که شرایط و سرمایه کافی را داشته باشند می توانند برای خود مطب یا کلینیک روانشناسی راه اندازی کنند.
ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری و یا سابقه ی تحصیلی
یک روانشناس باید :
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مباحث اساسی در روانشناسی۱ | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مباحث اساسی در روانشناسی۲ | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | تاریخ و مکاتب روانشناسی و نقد آن | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مبانی جامعه شناسی | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان | ۵ |
۶۴ | ۳۲ | ۳۲ | ۲ | آمار توصیفی | ۶ |
۶۴ | ۳۲ | ۳۲ | ۳ | آمار استنباطی | ۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۳ | روش تحقیق | ۸ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | فیزیولوژی اعصاب و غدد | ۹ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | احساس و ادراک | ۱۰ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی فیزیولوژیک | ۱۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | انگیزش و هیجان | ۱۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی تحولی۱ | ۱۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی تحولی۲ | ۱۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | معرفت شناسی | ۱۵ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آشنایی با فلسفه اسلامی | ۱۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی شخصیت | ۱۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی شناختی | ۱۸ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی دین | ۱۹ |
۶۴ | ۳۲ | ۳۲ | ۲ | کاربرد کامپیوتر در روانشناسی | ۲۰ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | فلسفه علم روانشناسی | ۲۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی اجتماعی | ۲۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | متون روانشناسی به انگلیسی۱ | ۲۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | متون روانشناسی به انگلیسی ۲ | ۲۴ |
۸۰ | ۶۴ | ۱۶ | ۳ | روانشناسی تجربی | ۲۵ |
۴۸ | ۳۲ | ۱۶ | ۲ | روان سنجی | ۲۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی یادگیری | ۲۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی تربیتی | ۲۸ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آموزه های روانشناختی در قرآن و حدیث ۱ | ۲۹ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آموزه های روانشناختی در قرآن و حدیث ۲ | ۳۰ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آسیب شناسی روانی ۱ | ۳۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آسیب شناسی روانی۲ | ۳۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مبانی راهنمایی و مشاوره | ۳۳ |
۱۹۲ | ۱۰۰۸ | ۶۹ | جمع |
تعداد ساعات | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۴۸ | ۳۲ | ۱۶ | ۲ | آزمون های روانشناختی۱ | ۱ |
۴۸ | ۳۲ | ۱۶ | ۲ | آزمون های روانشناختی۲ | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | اصول روانشناسی بالینی | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | بهداشت روانی | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی سلامت | ۵ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان | ۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی و مشاوره خانواده | ۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | نظریه های مشاوره و روان درمانی | ۸ |
۴۸ | ۳۲ | ۱۶ | ۲ | فنون مشاوره و روان درمانی | ۹ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی | ۱۰ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی اجتماعی کاربردی | ۱۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | آسیب شناسی اجتماعی | ۱۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی صنعتی - سازمانی | ۱۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی کودکان با نیاز های ویژه ۱ | ۱۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه ۲ | ۱۵ |
۶۴ | ۶۴ | - | ۲ | توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه | ۱۶ |
۴۸ | ۳۲ | ۱۶ | ۲ | شیوه های اصلاح و تغییر رفتار | ۱۷ |
۹۶ | ۹۶ | - | ۳ | پژوهش(عملی-انفرادی) در روانشناسی | ۱۸ |
۷۳۶ | ۲۸۸ | ۴۴۸ | ۳۷ | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی جنسیت | ۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی سالمندی | ۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | مدیریت استرس (تنیدگی) | ۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی اعتیاد | ۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی رفتار مصرف کننده | ۵ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | علوم اعصاب شناختی | ۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی ورزش | ۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | پویایی گروه | ۸ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی کار و مدیریت | ۹ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | کلیات روانپزشکی | ۱۰ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی تبلیغات و رسانه | ۱۱ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | رفتار سازمانی | ۱۲ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی اخلاق | ۱۳ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | اخلاق حرفه ای | ۱۴ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | ناتوانی های یادگیری | ۱۵ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | نگرش و تغییر آن | ۱۶ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی نظامی | ۱۷ |
۳۲ | - | ۳۲ | ۲ | روانشناسی سیاسی | ۱۸ |
۵۷۶ | - | ۵۷۶ | ۳۶ | جمع |
پذیرفته شدن از طریق سوابق تحصیلی و یا از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban.ac.ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع