حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
هنگامی که با واژه الکترونیک مواجه میشویم،بلافاصله ذهنمان به سمت وسوی لوازمی میرود که دارای ماهیت الکترونیکی بوده و ما ازآن استفاده میکنیم. چون اولین وسیله الکترونیکی پرکاربرد،رادیو و پس ازآن تلویزیون بوده است غالباواژه الکترونیک این مفاهیم را برای ما تداعی میکند درحالی که تمام علوم و فنون موجود به نحوی با این علم پیوند خورده اند.به نحوی که از وسایل روزمره زندگی تا پیچیده ترین فن آوری های فضایی حضور این علم به وضوح قابل مشاهده است.باتوجه به رشد و توسعه فناوریهای نوین و ارتباط آن با رشد الکترونیک،این حوزه فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و متناسب با نیازهای اجتماعی تغییرات داشته است. این تغییرات سبب تکامل و تولید رفاه و ثروت در جوامع مختلف ازجمله ایران شده است.بی شک برای
یافتن جایگاه مناسب این علم در کشورمان بایست مبانی آموزش این رشته با استحکام وبر اساس برنامه ریزی علمی و کاربردی پایه گذاری شود
هدف این دوره ، تربیت نیروی انسانی حرفه ای است که علاوه بر داشتن اطلاعات و دانش کافی ،مهارت لازم ،در زمینه جایگزینی سیستم های قدیمی با سیستم های الکترونیکی جدید و به روز،راه اندازی و نگهداری و کنترل دستگاه های الکترونیک و همچنین مشاغل مرتبط با الکترونیک را به خوبی کسب نماید.
از آن جا که رشد و توسعه فناوری سبب شده است تا از یک سو مقوله الکترونیک به طور مستقل و از سوی دیگربانفوذهمه جانبه در صنایع مختلف، بخشهای اساسی و عمدهآنهارا با خود درگیر نماید،ضرورت تداوم این رشته و بهروز کردنآن اجتناب ناپذیر بوده و بازار کارآن در راستای طراحی، تولید، ارائه خدمات سرویس، نگهداری و تعمیر در صنایع مختلف مانندالکترونیک، مخابرات، مکاترونیک، فولاد، مس، زغالسنگ، نفت، کشتیرانی، شیلات و پزشکی همچنان فراهم است.نیاز به کارشناسان حرفهایو مهندسان کاربردیالکترونیک کارآمد، شایسته واجد صلاحیت در سطح مهندسی باهدف گیری صلاحیت شایستگی حرفهای همچنان به چشم میخورد.
رشته مهندسی حرفه ای الکترونیک در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد .
مدت مجاز تحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته دو سال است وهرسال تحصیلی مرکب از2نیمسال تحصیلی ویک دوره تابستانی و هر نیمسال شامل16هفته آموزش و دو هفته امتحانات پایانی و دوره تابستانی شامل6هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایان دوره است.دروس نظری و عملی بر اساس مقیاس واحد درسی بوده و هر واحد درس نظری معادل16ساعت در نیمسال،هرواحد درس عملی و آزمایشگاهی حداقل معادل32ساعت و حداکثر48ساعت در نیمسال،هرواحد درس کارگاهی حداقل معادل48ساعت وحداکثر64ساعت در نیمسال و هرواحد کارآموزی یاکارورزی معادل121ساعت در نیمسال میباشد.
آینده شغلی رشته الکترونیک بسیار پر رونق بوده و بخش الکترونیک در صنعت تقاضای گسترده ای برای نیروی کار ماهر دارد. الکترونیک رشته بسیار گسترده ای است.
فقط در صنعت برق شغل هایی نظیر حفاظت رله، ارتباطات، پست های فرعی، توزیع و انتقال وجود دارد.
درست است که در ابتدا به نظر می رسد مدرک مهندسی الکترونیک تنها در برخی مشاغل مشخص در صنعت الکترونیک مورد تقاضا باشد؛اما گزینه ها بسیار گسترده تر از این هستند، چه در صنعت مهندسی و چه در خارج از آن.
مشاغل مربوط به فارغ التحصیلان مهندسی الکترونیک را می توان در طیف وسیعی از صنایع از اتومبیل گرفته تا تاسیسات، یافت.همچنین مهندسان الکترونیک توسط شرکت های IT مورد استخدام قرار می گیرند.
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | یک درس از گروه درسی ( مبانی نظری اسلام ) | 1 |
32 | - | 32 | 2 | یک درس از گروه درسی ( انقلاب اسلامی ) | 2 |
32 | - | 32 | 2 | یک درس از گروه درسی ( مبانی نظری اسلام ) | 3 |
32 | - | 32 | 2 | یک درس از گروه درسی ( تاریخ تمدن اسلامی ) | 4 |
32 | - | 32 | 2 | یک درس از گروه درسی ( آشنایی با مبانی اسلامی ) | 5 |
32 | 32 | - | 1 | ورزش1 | 6 |
160 | 32 | 128 | 9 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | 32 | 16 | 2 | اقتصاد در حرفه | 1 |
48 | 32 | 16 | 2 | روش تحقیق و مهارت ارائه | 2 |
48 | 32 | 16 | 2 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | 48 | 3 | ریاضی عمومی 2 | 1 | |
48 | 48 | 3 | معادلات دیفرانسیل | 2 | |
96 | - | 96 | 6 | جمع |
تعداد ساعات | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
64 | 64 | - | 1 | برنامه نویسی اندروید | 1 |
32 | - | 32 | 2 | زبان تخصصی | 2 |
64 | 32 | 32 | 3 | شبکه های مخابرات داده | 3 |
64 | 32 | 32 | 3 | مدارهای الکتریکی 2 | 4 |
64 | 32 | 32 | 3 | رباتیک کاربردی | 5 |
48 | - | 48 | 3 | میکرو کامپیوتر2 | 6 |
48 | 48 | - | 1 | آزمایشگاه میکروکامپیوتر2 | 7 |
64 | 32 | 32 | 3 | سنسورهاومبدل ها | 8 |
64 | 32 | 32 | 3 | الکترونیک3 | 9 |
48 | 48 | - | 1 | آزمایشگاه الکترونیک 3 | 10 |
48 | - | 48 | 3 | سیستم های کنترل خطی | 11 |
48 | 48 | - | 1 | آزمایشگاه های سیستم های کنترل خطی | 12 |
64 | 32 | 32 | 3 | مدارهای پالس و دیجیتال | 13 |
48 | 48 | - | 1 | آزمایشگاه مدارهای پالس و دیجیتال | 14 |
64 | 32 | 32 | 3 | مباحث ویژه در الکترونیک | 15 |
64 | 64 | - | 2 | نرم افزارهای کاربردی در الکترونیک | 16 |
64 | 32 | 32 | 3 | برنامه سازی رایانه ای | 17 |
64 | 48 | 16 | 2 | اپتیک و کاربردهای آن | 18 |
- | - | - | 3 | پروژه | 19 |
240 | 240 | - | 2 | کارآموزی | 20 |
48 | 48 | - | 1 | کارگاه کالیبراسیون | 21 |
1312 | 912 | 400 | 47 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
64 | 32 | 32 | 3 | کاربرد الکترونیک | 1 |
64 | 32 | 32 | 3 | زبان توصیف سخت افزار VHDL | 2 |
64 | 32 | 32 | 3 | تجهیزات الکترونیکی هوشمند | 3 |
64 | 32 | 32 | 3 | نرم افزارهای طراحی سه بعدی | 4 |
64 | 32 | 32 | 3 | سیگنال ها و سیستم ها | 5 |
64 | 32 | 32 | 3 | مدیریت انرژی تجدید پذیر | 6 |
64 | 32 | 32 | 3 | مدارهای فرکانس بالا | 7 |
64 | 48 | 16 | 2 | منابع تغذیه سوئیچینگ و شارژر ها | 8 |
64 | 48 | 16 | 2 | ماژول های های کاربردی الکترونیک | 9 |
64 | 48 | 16 | 2 | طراحی صفحات وب | 10 |
192 | 112 | 80 | 8 | جمع |
گذراندن 8 واحد از دروس فوق الزامی است.
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
64 | 32 | 32 | 3 | مدارهای الکتریکی1 | 1 |
64 | 32 | 32 | 3 | الکترونیک1 | 2 |
128 | 64 | 64 | 6 | جمع |
پذیرفته شدن از طریق سوابق تحصیلی و یا از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | ریاضی عمومی 2 | 3 |
2 | معادلات دیفرانسیل | 3 |
3 | مدارهای الکتریکی 2 | 3 |
4 | یک درس از گروه درسی مبانی نظری اسلام | 2 |
5 | ورزش 1 | 1 |
6 | درس مهارت عمومی | 2 |
7 | برنامه سازی رایانه ای | 3 |
8 | نرم افزار های کاربردی در الکترونیک | 2 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | الکترونیک3 | 3 |
2 | میکرو کامپیوتر 2 | 3 |
3 | آزمایشگاه میکرو کامپیوتر2 | 1 |
4 | مدارهای پالس و دیجیتال | 3 |
5 | آزمایشگاه مدار پالس و دیجیتال | 1 |
6 | سنسورها و مبدل ها | 3 |
7 | یک درس از گروه درسی انقلاب اسلامی | 2 |
8 | زبان تخصصی | 2 |
9 | آزمایشگاه الکترونیک 3 | 1 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | مباحث ویژه در الکترونیک | 3 |
2 | برنامه نویسی اندروید | 1 |
3 | سیستم های کنترل طی | 3 |
4 | آزمایشگاه سیستم های کنترل خطی | 1 |
5 | شبکه های مخابرات داده | 3 |
6 | یک درس از گروه درسی تاریخ تمدن اسلامی | 2 |
7 | اپتیک و کاربردهای آن | 2 |
8 | درس اختیاری | 2 |
9 | کارگاه کالیبراسیون | 1 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | درس اختیاری | 3 |
2 | درس اختیاری | 3 |
3 | پروژه | 3 |
4 | کارآموزی | 2 |
5 | رباتیک کاربردی | 3 |
6 | یک درس از گروه درسی "آشنایی با منابع اسلامی" | 2 |
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها