حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
حسابداری
حسابداری ناپیوسته
مدیریت بازرگانی ناپیوسته
مدیریت بازرگانی پیوسته
حسابداری پیوسته
مدیریت مالی پیوسته
حسابرسی
حسابداری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت دولتی رفتار سازمانی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک
مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی
مدیریت مالی ارشد
مدیریت مالی و مهندسی ریسک
مدیریت مالی بانکداری
تربیت بدنی
حقوق خصوصی
حقوق بین الملل
مشاوره گرایش خانواده
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
پژوهش هنر
برق صنعتی
برق الکترونیک عمومی
کامپیوتر نرم افزار
مکانیک خودرو
ساخت و تولید
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق الکترونیک
مهندسی برق – قدرت
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری
یکی از ابعاد مهم اقتصاد تجارت و امور بازرگانی است؛ چرا که اقتصاد جهانی امروز برپایه دادو ستد و تجارت در سطح جهانی است. به همین دلیل وجود متخصصانی در این زمینه بسیار ضروری است.
رشته مدیریت بازرگانی جز رشته های ارزشمند و پرطرفدار علوم انسانی است. همه ی گروه های آموزشی انسانی، تجربی، و ریاضی می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند و این رشته به دنبال ارائه نگرشی جامعه به دانشجویان در زمینه امور بازرگانی است.
هدف از تشکیل رشته مدیریت بازرگانی ناپیوسته ، آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان ها و ادارات، موسسه ها، و شرکت های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی است و همه شرکت های بازرگانی و تجاری برای برقراری ارتباط صحیح و تصمیم گیری ها به مدیران بازرگانی نیاز دارند.
رشته مدیریت بازرگانی ناپیوسته به مثابه یک علم جز رشته های جدید در جهان است و پایه گذار آن “تیلور” در مکتب کلاسیک بوده است اما به عنوان رشته دانشگاهی و شروع تحصیل آن، رشته مدیریت بازرگانی از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe” ” فرانسه آغاز شده است .
از قدیمی ترین گرایش های مدیریت است که از سال 1333 هجری با عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران شکل گرفت.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نیز مدیریت بازرگانی یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین رشته های امروز جامعه است چرا که بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی به دنبال کسب سود هستند و در نتیجه از یک جهت موسسه بازرگانی محسوب میشوند.
دوره کارشناسی نا پیوسته رشته مدیریت بازرگانی 2ساله و معادل 4 ترم تحصیلی است. دروس رشته مدیریت بازرگانی درمقطع کارشناسی ناپیوسته به دستههای مختلف عمومی، تخصصی، پایه، اصلی و اختیاری تقسیمبندی میشوند و در مجموع، دانشجویان بدون احتساب درس جبرانی ملزم به گذراندن 71 واحد درسی در مقطع کارشناسی می باشند
واحدهای درسی مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی نا پیوسته عبارتند از:
. دروس عمومی: 13واحد
دروس پایه :20 واحد
دروس اصلی : 9 واحد
دروس تخصصی: 22 واحد
دروس اختیاری 7واحد
فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مبحث های تدوین استراتژی های سازمانی، شناخت مشتریان و شیوه ارتباط با آن ها، آشنایی فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمت ها به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به دیگر گرایش های مدیریت باتوجه به فقدان رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردار هستند. طی این که دانشجویان این رشته باتوجه به شناخت کافی از کسب و کار و روش ایجاد تجارت موفق شانس متعددی برای موفقیت در حوزه کارافرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار میرود این فارغ التحصیلان بعد از اکتساب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. همچنین، فارغ التحصیلان این دوره میتوانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی بهره مند است، مشغول به کار شوند. بعضی از شغل ها مربوط به این رشته عبارتند از: شغل های مرتبط با بازاریابی در سطح گوناگون از بازاریاب تا مدیر بازاریابی، فعالیت در بخش برند یا تحقیق های بازار شرکت ها، واحد فروش سازمانها، فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل (صادرات و واردات کالا)، فعالیت در حوزه بیمه، تجارت الکترونیک، امور مالی و بانک داری.
ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری و یا سابقه ی تحصیلی
این رشته نیز مانند تمامی رشته های دیگر قبل از هر چیزی علاقمندی و پشتکار دانشجویان است که باعث موفقیت در این رشته می شود.
لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد. برای این امر نیاز به تیمسازی است و البته دارا بودن مهارتهای رهبری نیز میتوانند سبب موفقیت بیشتر شوند. همچنین، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی، باید به مسائل اقتصادی علاقهمند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئلهای را از جنبههای گوناگون مورد بررسی قرار دهد.
برای موفقیت بیشتر دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل کند، کمی پیشبینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست میآورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند. به عنوان مثال، تاثیر تغییرات نرخ ارز، تغییرات جمعیت، قوانین و مقرراتی که دولت و مجلس تصویب میکند را به خوبی درک و اثری که روی کسب و کارها دارند را بررسی کرده و قبل از سایر رقبا راهکارهای خود را ارائه کند.
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
32 | - | 32 | 2 | معارف اسلامی2 | 1 |
32 | - | 32 | 2 | انقلاب اسلامی و ریشه های آن | 2 |
32 | - | 32 | 2 | تاریخ اسلام | 3 |
32 | - | 32 | 2 | متون اسلامی | 4 |
32 | 32 | - | 1 | تربیت بدنی 2 | 5 |
16 | - | 16 | 1 | جمعیت و تنظیم خانواده | 6 |
10 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | - | 48 | 3 | اقتصاد کلان | 1 |
48 | - | 48 | 3 | ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 2 | 2 |
48 | - | 48 | 3 | آمار و کاربرد آن در مدیریت 2 | 3 |
48 | - | 48 | 3 | توسعه اقتصادی و برنامه ریزی | 4 |
32 | - | 32 | 2 | حقوق اساسی | 5 |
48 | - | 48 | 3 | روش تحقیق در مدیریت | 6 |
48 | - | 48 | 3 | روانشناسی عمومی | 7 |
20 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | - | 48 | 3 | مدیریت منابع انسانی | 1 |
48 | - | 48 | 3 | تحقیق در عملیات 2 | 2 |
48 | - | 48 | 3 | مدیریت مالی 2 | 3 |
- | - | - | 6 | جمع |
تعداد ساعات | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | - | 48 | 3 | مدیریت استراتژیک | 1 |
48 | - | 48 | 3 | حسابرسی1 | 2 |
48 | - | 48 | 3 | سازمان های پولی ومالی بین المللی | 3 |
48 | - | 48 | 3 | بازرگانی بین المللی | 4 |
32 | - | 32 | 2 | زبان تخصصی مدیریت 3و4 | 5 |
48 | - | 48 | 3 | سیستم های اطلاعاتی مدیریت | 6 |
32 | - | 32 | 2 | بازاریابی بین الملل | 7 |
48 | - | 48 | 3 | سیاست های پولی و مالی | 8 |
64 | 48 | 16 | 2 | کارآفرینی | 21 |
1456 | 1168 | 288 | 40 | جمع |
تعداد ساعت | تعداد واحد | نام درس | ردیف | ||
---|---|---|---|---|---|
جمع | عملی | نظری | |||
48 | - | 48 | 3 | روابط صنعتی | 1 |
32 | - | 32 | 2 | تحقیقات بازاریابی | 2 |
32 | - | 32 | 2 | سمینار در مسائل مالی | 3 |
48 | - | 48 | 3 | حقوق بازرگانی بین الملل | 4 |
32 | - | 32 | 2 | سمینار در مسائل بازاریابی | 5 |
48 | - | 48 | 3 | بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان | 6 |
- | - | - | 6 | جمع |
پذیرفته شدن از طریق سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته و یا از طریق کنکور سراسری
ارائه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به دانشگاه
شهریه ثابت:
شهریه متغیر:
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | حقوق اساسی | 2 |
2 | ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 2 | 3 |
3 | توسعه اقتصاد و برنامه ریزی | 3 |
4 | مدیریت مالی2 | 3 |
5 | روانشناسی عمومی | 3 |
6 | انقلاب اسلامی ایران | 2 |
7 | ورزش1 | 1 |
8 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | آمار و کاربرد آن در مدیریت2 | 3 |
2 | اقتصاد کلان | 3 |
3 | روش تحقیق در مدیریت | 3 |
4 | مدیریت منابع انسانی | 3 |
5 | بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان | 3 |
6 | زبان تخصصی مدیریت3 | 2 |
7 | متون اسلامی | 2 |
8 | ||
9 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | تحقیق در عملیات2 | 3 |
2 | سیستمهای اطلاعاتی مدیریت | 3 |
3 | بازرگانی بین المللی | 3 |
4 | تحقیقات بازاریابی | 2 |
5 | سیاستهای پولی و مالی | 3 |
6 | اندیشه اسلامی2 | 2 |
7 | دانش خانواده و جمعیت | 2 |
8 | ||
9 |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|
1 | بازاریابی بین الملل | |
2 | مدیریت استراتژیک | |
3 | سمینار در مسائل بازاریابی | |
4 | حسابرسی | |
5 | تاریخ | |
6 | دفاع مقدس | |
7 | ||
8 |
تلفن تماس: 31843000-023
پست الکترونیکی: info@adiban(dot)ac(dot)ir
کد پستی: 43112-35881
صندوق پستی: 179-35815
سمنان، گرمسار، ضلع شمالی جاده مشهد-تهران، بین پل هوایی و شهرک صنعتی گرمسار، موسسه آموزش عالی ادیبان
دسترسی سریع
پیوندها