صفحه اخبار

معرفی اجمالی موسسه آموزش عالی ادیبان

no picture

موسسه اموزش عالی ادیبان در کیلومتر 90 جاده خاوران در شهر گرمسار واقع شده است این موسسه فعالیت را از سال 1385 با اخذ مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری آغاز نموده و تا کنون بیش از پنج هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از این موسسه فارغ التحصیل شده اند.
فعالیت این موسسه  با راه اندازی رشته های فنی و مهندسی آغاز شد و با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب در بخش های کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین امکان اشتغال فارغ التحصیلان در مراکز بزرگ صنعتی  استان های تهران و سمنان  زمینه رشد و پیشرفت این موسسه فراهم گردیده است.
شناخت ظرفیت های موجود در منطقه و همچنین بررسی طرح آمایش سرزمین در ایجاد رشته های جدید گامی بزرگ در رسیدن به اهداف تبیین شده در طرح جامع موسسه بوده است.

آگاهی از کمبود ها و رفع نیاز متقاضیان ورود به دانشگاه مدیران موسسه را بر آن داشت تا با راه اندازی رشته هایی در شاخه هنر از قبیل گرافیک، انیمیشن، طراحی دوخت و همچنین رشته های مدیریت مالی و حسابداری در شاخه علوم انسانی پایگاه ویژه و مناسبی را در منطقه ایجاد نمایند.
این موسسه در حال حاضر با بیش از 40 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی تلاش دارد از موسسه های پیشرو در حوزه آموزش و پژوهش باشد و خود را به این عنوان به جامعه علمی کشور معرفی نماید و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
از آنجا که کلیه فعالیت ها واقدامات موسسه آموزش عالی ادیبان در چهارچوب برنامه ریزی ها و اهداف کلان کشور و آرمان های تعریف شده موسسه صورت می پذیرد، یکی از برنامه های اساسی در حال اجرای موسسه در خصوص کمک به حل مشکل اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می باشد. در این راستا چند اقدام به صورت موازی در حال پیگیری می باشد.
در شرق شهرستان تهران و شهرستان گرمسار چندین شهرک صنعتی فعال وجود دارد و با عنایت به اینکه شهرستان گرمسار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی می تواند محل حضور فعالان عرصه اقتصادی در بخش تولید باشد، ظرفیت بزرگی برای اشتغال نیروی کار متخصص و توانا وجود دارد. به همین دلیل موسسه آموزش عالی ادیبان با عقد تفاهم نامه هایی با مراکز صنعتی زمینه حضور دانشجویان خود را در زمان تحصیل در این مراکز مهیا می سازد، این اقدام به منظور آشنا سازی و ایجاد شناخت از محیط کار و آموزش دانشجویان برای ورود به بازار کار صورت می پذیرد. همزمان با این برنامه موسسه آموزش عالی ادیبان دوره های مهارتی مورد نیاز صنعت را به صورت رایگان برای دانشجویان خود برگزار می نماید. بدین ترتیب نیروی کار متخصص و ماهر و با دانش کافی آماده ورود به بازار کار، از موسسه فارغ التحصیل می گردد.
موسسه ادیبان به لحاظ قرار گرفتن در شهرستان گرمسار وضعیت ویژه جغرافیایی را دارا می باشد که همانطور که بیان شد بخشی از این مزایا مربوط به وجود صنایع برتر کشور در این منطقه بوده است. از دیگر موارد قابل طرح شرایط مطلوب رفت و آمد از پایتخت و شهر های اطراف آن به شهر گرمسار می باشد. وجود سرویس های رفت و آمد اتوبوس و تاکسی و همچنین قطار و راه اندازی متروی تهران گرمسار که از شهرهای قرچک و ورامین و پیشوا نیز عبور می کند، سهولت زیادی در این مورد ایجاد نموده است. موسسه تلاش می کند برنامه درسی دانشجویان را به گونه ای برنامه ریزی نماید که حداقل رفت و آمد و زمان حضور دانشجویان  برای شرکت در کلاس درس را داشته باشند.
 ایجاد امکانات برای دانشجویان که کمترین دغدغه را برای تحصیل داشته باشند از قبیل اعطای خوابگاه رایگان و استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و همچنین وام های قرض دالحسنه بانکی از جمله این برنامه ها خواهد بود.
 برنامه های فرهنگی متعدد از قبیل اردو های زیارتی و سیاحتی و برگزاری همایشها و جشن های مناسبتی بخش مهمی از برنامه های موسسه می باشد.
ایجاد آسایش و آرامش بصری با طراحی و اجرای محیط بیرونی موسسه، که فضایی منحصر به فرد را ایجاد نموده است، نیز با دقت فراوان در حال پیگیری می باشد.


  • نویسنده : مرجان کیفری
    • امتیاز :
    • 1
    • 3
  • تاریخ انتشار : 1395/05/14
  • تعداد مشاهده : 10939 بار
جملات قصار
مردان شجاع فرصت مي آفرينند، ترسوها و ضعفا منتظر فرصت مي نشينند. ويليام جيمز